repcsi.hu

Bp  03:10
Mel 11:10

Archive for December, 2007

4 nap Pesten és Budán

Dec 15th, 2007 by krisz | 3

Utazásunkat látogatóba Magyarországra elég tömören tudnám összefoglalni: reggeli Melbourneben, vacsora Shanghaiban, majd ismét reggeli Münchenben, végül ebéd Budapesten. (és a hajunk még mindig csillogóan tartós…)

A fővároshoz kevés szál fűz minket, mégis szaladás volt az egész, nem jutott mindenre kényelmesen idő. Az elmúlt 8-10 évben ott éltünk, de rokonaink nem élnek ott. Viszont azalatt a jópár év alatt több barátot is szereztünk, akikkel jó volt ismét összefutni, még ha valakivel szaladósra is sikerült a dolog, vagy valaki éppen lemaradt.

Hétfőn Vácra mentünk le, hogy meglátogassuk a csokizót a főtéren, amire már nagyon kiváncsiak voltunk. Ittunk is olyan csokikat hogy ihaj (bailyses és marcipános), de bevallom, szégyenszemre egy bögrénél több nem is tudott lecsúszni a finom nedüből, mert olyan csokis volt. Sétát is terveztünk Vácott, de az eső nem igen tudott minket kicsalogatni, helyette megnéztük inkább a tavasszal nyitó bormúzeumot a csokizó mellett. Mi, természetesen kicsit elfogultan, mindkét helyet ajánljuk, vissza is mennénk mi is, ha lenne még rá időnk. :)

Este pedig lazulásképpen ellátogattunk a Széchenyi fürdőbe. Míg a városban éltünk, sose látogattunk el ide, de a mostani alkalom pont kapóra jött. A felújított részek jól néznek ki, igazán impozáns, igaz, szerintem a burkolatokkal van némi gond: vagy a dizájn része a csilicsálén álló csempe, vagy nem, mint ahogyan a kipotyogó, frissen lerakott mozaik is meglepő látványt nyújtott. A felújításra szoruló részekről meg jobb nem is írni, apránként remélhetőleg azokat is rendbeteszik. A kinti medencék voltak az igazán hangulatosak, a melegvízből felszálló párafelhő a sötét hideg éjszakában nagyon tetszett nekünk.

Kedden vásárlással indítottuk a napot, amit aztán igazán sikeresen is zártunk, mert összesen 8 pár cipőre tettünk szert, meg egy marék francia hajcsattot is beújítottam. (ezek azok a dolgok, amikről úgy gondoljuk, hogy érdemes/könnyebb/olcsóbb Magyarországon megvenni) Amíg Teki a munkatársainak tartott élménybeszámolót, addig én ellátogattam a Vörösmarty térre a Karácsonyi Vásárra. Nagyon kis hangulatos hely lett belőle, az idén csak kézműves vásár van a téren, nincsen semmi bóvli/kacatárus. Valahogy a hidegben és a finom kürtőskalács illatban az embernek a karácsonyi hangulata is megjött.

Szerdán még egy kis vásárlást és barátokkal való beszélgetést terveztünk be. Találkoztunk egy kedves párossal is, akik szintén Melbournebe készülnek. Reméljük tudtunk hasznos infót megosztani velük és hogy legközelebb már kint koccinthatunk. Szerda este pedig barátokhoz mentünk el Piliscsabára és ott is éjszakáztunk.

Sokan kérdezik, hogy mit változott Magyarország szerintünk. Talán meglepő, talán nem: szerintünk semmit se. Ugyanolyannak tűnik, mint másfél éve volt, nem volt ez olyan nagy idő, hogy sok változás lett volna azóta. Pesten is azok a dolgok zavartak minket, amik eddig is zavaróak voltak, nem lett az se rosszabb. (sajnos jobb se) A négyes metrót szemmel láthatólag építik, ennyi a változás.