repcsi.hu

Archive for June, 2008

Első napom feketemágusként

Jun 26th, 2008 by teki | 8

Majdnem 1 éve már, hogy felmondtam IRESS-nél, s aztán az utolsó napomon visszavontam felmondásom. Az új pozícióban akadt néhány érdekesebb, nagyobb lélegzetvételű feladatom, s az új rendszert is meg kellett ismernem. Eközben a cégen belül is alkalmam nyílt több kollégámmal kapcsolatba kerülni. Minden szép és jó volt, de egy bibi megmaradt. A pénzügy nem lett izgalmasabb, amivel a cég foglalkozik.

Mivel szerettem az IRESS-t (kényelmes munka, talán ha egy-két napon túlóráztam; fiatal, barátságos kollégák), ezért nem álltam neki őrülten munkát keresni, hanem úgy gondoltam, ha lelek valamit az otthonunkhoz közel, akkor azzal megpróbálkozok. Nagyon sok programozói munka van az adatbázisokban, de a körzetünkben szinte semmi. Ez főleg annak köszönhető, hogy nem igazán ipari körzetben lakunk. Május végén kaptam egy levelet a LinkedIn weblapon keresztül. Ez az oldal olyasmi mint az iwiw, csak nem baráti kapcsolatokról, hanem munkakapcsolatokról szól. Még tavaly feltöltöttem az önéletrajzom, de nem igazán foglalkoztam vele. Erre a levélre még nem is reagáltam, de 2 héttel később újra írt az illető, ám ezúttal a munka leírását is csatolta. Nagyon hasonlított arra, amit egy éve megpályáztam, de azért felhívtam őket, hátha mégse. Mint kiderült van még egy videokártyákkal foglalkozó cég Melbourne-ben. Jeleztem, hogy érdekel a dolog, vissza is jeleztek azonnal, s amint tudtam egy szabad délutánt intézni, meg is ejtettük az interjút. Jól ment a dolog, fel is ajánlották fél órával később a pozíciót (az ügynökön keresztül természetesen), amit örömmel fogadtam el. Másnap fel is mondtam IRESS-nél. A főnököm jól fogadta, mivel biztosítottam arról, hogy semmi problémám nincs a céggel, csupán nem tetszik a téma. ~2 év után már azért nem sétagalopp elhagyni a céget.

Ma töltöttem első napom a Blackmagic Design nevű cégnél (innen ered a fekete mágia a rejtvényben). Kicsi cég, lelkes emberekkel, saját gyárral. A körülmények jók, tiszta, világos, nem túl zajos iroda (bár kicsit hidegebb mint IRESS, itt nem figyelnek a hőfokra, csak a szellőztetésre), konyha szekció is akad, mikró-kvfőző-hűtő, bár nem külön légtérben. A srácok szimpatikusak elsőre, bár sajna akadnak kevésbé jól neveltek is. A munka a Colorfrontos időket idézi, újfent klippek, timecode-ok, formátumkonverziók, s évszázados api-k (amik nem feltétlen rosszak, hisz használatosak ma is). Nem túl szervezett a fejlesztés, ami egy-két embernél okés, de többnél már nem feltétlen. Pár héten belül kezd egy fejlesztést menedzselő kolléga, meglátjuk mit tud hozzátenni a mostani gyakorlathoz (ami kimerül egy CVS-ben, s egy bug adatbázisban). Mivel a cég nem a belvárosban van, a tömegközlekedés helyett autóval próbálkozom bejárni. Eddig pozitívak a tapasztalatok (reggel befelé 50 perc, haza 40 perc).

Tehát a rejtvény 1-es pontja IGAZ! De akkor melyik a hamis? :)

Találós kérdés

Jun 20th, 2008 by krisz | 7

Az alábbi állítások egyike hamis. Kitaláljátok melyik?

1. Tekit megkereste a feketemágia és megfontolt méregelést követően
úgy döntött, hogy csatlakozik hozzájuk!

2. Leporoltuk a nyári ruháinkat és az úszódresszeket, mert Fijire
készülünk, mivel nyertünk egy jó kis utazást!

3. Krisz új karrierlehetőségek után kutatva végül átigazolt a Disney-hez!

Grampians

Jun 10th, 2008 by teki | Comments Off

Már régóta terveztük meglátogatni a méltán híres hegyeket Melbourne közelében. Kapva kaptunk a húsvéton, szállást befoglaltuk jó előre (ami ilyen felkapott helyek, és hosszú hétvégék esetében, minél hamarabb ajánlott).

4 napos kikapcsolódás lévén nem siettünk le este, hanem reggel vágtunk neki a 280km-es útnak. Mint ezen a térképen is látszik oldalról közelítettük meg a hegyeket, így még nem igazán láttuk mi is vár ránk. Halls Gap-be érve (ami egyben célállomásunk is volt) kiteljesedett előttünk a völgy látványa. A völgyből nézve mindenfelé hegyeket láttunk, és a szállás foglalásunk kivételesen jól sikerült. Az udvar vége nyitott volt teljesen, és egy mocsár terült el mögötte, melyet egy nagy rét követett kengurukkal dekorálva, s végül a hegyek.

Halls Gap egy pici turizmusra specializált városka, nagy részét kempingek és hotelek töltik ki. A hegyekről a képek beszélnek. Rengeteg lehetőség van kirándulni, akadnak rövidebbek, és hosszabbak is. Érdemes előre beszerezni a térképeket, mert helyben ingyenesen csak a népszerűekről adnak ismertetőt, ahol cserében nagy a forgalom (nem volt vészes egyébként a tömeg).

Szomszédunk a hotelben egy melbourne-i aboriginal művész és fiai voltak, akikről kiderült, hogy az évi Ying Elang ünnepségre jöttek, s nem csak mint vendégek, hanem mint szervezők. Meg is invitáltak minket, mi el is mentünk a Brambuk kulturális központba. A központ érdekes, az ünnepség pedig mókás volt. Sok zene, hátrafelé futó verseny a gyerekeknek (ahol persze mindenki kapott díjat:).

Nekünk nagyon megtetszett a hely, a hegyek, az állatok, az biztos, hogy vissza fogunk még ide látogatni.

További képek a kirándulásról.