repcsi.hu

Archive for July, 2011

Tazmánia 07 – Bay of Fires és érkezés Hobart-ba

Jul 19th, 2011 by krisz | Comments Off

Reggel elautóztunk a Binnalong öbölbe, ahonnan a Bay of Fires természeti látványosság is indul. A vakítóan fehér homok és a türkizkék tenger mellett a sziklákat vörös algamaradványok borítják az öbölben és innen kapta a hely a nevét is. Gyönyörű látvány, mindenképpen érdemes megnézni ha az ember Tazmániában jár! Mi csak később, pár óra séta után jöttünk rá, hogy a Binnalong öböl csak a kezdete ennek a csodának, és hogy a part mentén húzódó kocsiútról több helyen is megtekinthető a több kilóméternyi látványosság. Végig a part mentén vad kempingek vannak és szinte mind tele is volt emberekkel. Érthető a dolog, tényleg úgy érezni, hogy a Paradicsomba csöppentünk. Mi is eltöltöttünk itt 2-3 órát és csak azért álltunk tovább mert egy nagyobb autóút állt előttünk még Hobartig. De a sziklák között bóklászva ez a pár óra alig tűnt pár percnek igazából.

Ebédelni és kinyújtózni Swansea-ben álltunk meg, ahol a helyi fish&chips-es kínálata tűnt a legjobbnak, de igazából csalódás volt. Először ettünk nem valami jó fogást a keleti part mentén, holott ez a vidék híres arról, hogy tengeri herkentyűkben bővelkedik. Úgy tűnik mégse minden hely tudja ezt a lehetőséget jól kihasználni. Desszertnek pedig Kate bogyófarmján költöttünk el pár finom süteményt. Ez végre nem volt csalódás, igazi gyümölcsökkel teli házisütésben volt részünk, amellett hogy a farmhoz tartozó bolt is tartogatott jópár finomságot, amiből vásároltunk egy keveset otthonra. De nemcsak a finomságok határozták meg a helyet, hanem maga az egész környezet nagyon kis hangulatos volt, arról nem is beszélve, hogy a kiszolgálás is kedves volt.

Innen már meg se álltunk Hobart-ig, ahova érkezvén az első ami feltűnt nekünk, hogy ismét rengeteg egyirányú utca határozza meg a város kialakítását. Másrészről pedig Hobart-ot nagyon hangulatos helynek találtuk. Az egész egy szép kis öböl köré épült, de az öböl maga egy lankás hegyoldal, így szinte minden pontjáról a városnak lelátni az öbölre. Sok régi típusú ház is található a városban, ami még inkább európaibbá teszi a hely megjelenését.

A szállásunk is éppen az öbölre nézett, így mind a 9:30-as gyerekeknek szóló, mind az éjféli tüzijátékot a teraszról néztük meg. A városban persze fesztiválhangulat uralkodott, nemcsak a szilveszter miatt, hanem az évenkénti megrendezésre kerülő Tazmán Ízfesztivál miatt is.

További képek a Gallériában!

Gólyahír

Jul 11th, 2011 by krisz | 6

Minden kedves olvasónkkal örömmel tudatjuk, hogy Vincent fiúnk június 30­-án este megszületett! (52cm & 3.36kg)

A szülést egészségügyi okokból meg kellett indítani a 40. héten és 21 óra eredménytelen vajúdás után végül császármetszéssel segítették világra a kis kópét. Ennek okán közel egy héten át élvezhettük a kórház nyújtotta kényelmet, ahol Teki is velünk maradhatott a teljes benntartózkodás ideje alatt.

Így nézett ki a kórházi szobánk, amihez külön fürdőszoba is tartozott. Az első este kivételével Vincent is itt aludt velünk.

Így nézett ki a szülőszoba, amihez szintén tartozott egy külön fürdőszoba, illetve egy másik, vajúdókáddal ellátott fürdő is, amin a három vajúdó osztozott közösen.

A kórházzal és személyzetével mi teljes mértékben meg voltunk elégedve. Az elején kicsit talán sokszor jöttek be csekkolni, hogy minden rendben van-e, de aztán ahogy teltek a napok úgy hagytak minket békén. Minden segítséget megkaptunk amire szükségünk volt, mindenki kedves volt hozzánk. Nekünk sokat jelentett, hogy együtt hárman kezdhettük meg a családi életet, egy olyan környezetben, ahol nyugalom van, de ugyanakkor gombnyomásnyira van a nővér ha kell. Az ellátás is profi volt, napi három főétkezés menüválasztásos rendszerben, plusz tízórai és uzsonna is járt ha kértünk. Lehetőség volt szoptatási tanácsadáson is résztvenni, illetve volt fizioterápiás oktatás is.