repcsi.hu

Mel 11:10

Tazmánia 07 – Bay of Fires és érkezés Hobart-ba

Jul 19th, 2011 by krisz | 0

Reggel elautóztunk a Binnalong öbölbe, ahonnan a Bay of Fires természeti látványosság is indul. A vakítóan fehér homok és a türkizkék tenger mellett a sziklákat vörös algamaradványok borítják az öbölben és innen kapta a hely a nevét is. Gyönyörű látvány, mindenképpen érdemes megnézni ha az ember Tazmániában jár! Mi csak később, pár óra séta után jöttünk rá, hogy a Binnalong öböl csak a kezdete ennek a csodának, és hogy a part mentén húzódó kocsiútról több helyen is megtekinthető a több kilóméternyi látványosság. Végig a part mentén vad kempingek vannak és szinte mind tele is volt emberekkel. Érthető a dolog, tényleg úgy érezni, hogy a Paradicsomba csöppentünk. Mi is eltöltöttünk itt 2-3 órát és csak azért álltunk tovább mert egy nagyobb autóút állt előttünk még Hobartig. De a sziklák között bóklászva ez a pár óra alig tűnt pár percnek igazából.

Ebédelni és kinyújtózni Swansea-ben álltunk meg, ahol a helyi fish&chips-es kínálata tűnt a legjobbnak, de igazából csalódás volt. Először ettünk nem valami jó fogást a keleti part mentén, holott ez a vidék híres arról, hogy tengeri herkentyűkben bővelkedik. Úgy tűnik mégse minden hely tudja ezt a lehetőséget jól kihasználni. Desszertnek pedig Kate bogyófarmján költöttünk el pár finom süteményt. Ez végre nem volt csalódás, igazi gyümölcsökkel teli házisütésben volt részünk, amellett hogy a farmhoz tartozó bolt is tartogatott jópár finomságot, amiből vásároltunk egy keveset otthonra. De nemcsak a finomságok határozták meg a helyet, hanem maga az egész környezet nagyon kis hangulatos volt, arról nem is beszélve, hogy a kiszolgálás is kedves volt.

Innen már meg se álltunk Hobart-ig, ahova érkezvén az első ami feltűnt nekünk, hogy ismét rengeteg egyirányú utca határozza meg a város kialakítását. Másrészről pedig Hobart-ot nagyon hangulatos helynek találtuk. Az egész egy szép kis öböl köré épült, de az öböl maga egy lankás hegyoldal, így szinte minden pontjáról a városnak lelátni az öbölre. Sok régi típusú ház is található a városban, ami még inkább európaibbá teszi a hely megjelenését.

A szállásunk is éppen az öbölre nézett, így mind a 9:30-as gyerekeknek szóló, mind az éjféli tüzijátékot a teraszról néztük meg. A városban persze fesztiválhangulat uralkodott, nemcsak a szilveszter miatt, hanem az évenkénti megrendezésre kerülő Tazmán Ízfesztivál miatt is.

További képek a Gallériában!