repcsi.hu

Mel 11:10

Westminster és környéke

Jul 3rd, 2006 by krisz | 0

A délelőttünk azzal telt, hogy próbáltuk megoldani a repülőjegyeket a hazaútra. A weblap csak nem akart működni, ezért telefonon próbálkoztunk. Ott persze össze-vissza „dobáltak” minket, hogy ki is az illetékes a dologban, míg végre megkaptuk a helyes számot. Itt csupán 25 perc várakoztatás után fel is vették a telefont, és végre sikerült az átfoglalás. Nagy szerencsénk volt egyébként, mert arra a járatra, amit kinéztünk, már csak 3 hely volt, ebből mi kettőt gyorsan be is foglaltunk. (mindezt szerencsére térítésmentesen hajtotta végre a légitársaság)

Délután lemetróztunk a Westminster apátsághoz, ahol először a Big Ben tornyát és a tradicionális öltözékű angol katonákat csodáltuk meg. Innen továbbsétálva jutottunk el a Parlamenthez, ahova nem lehetett bemenni szétnézni, mert éppen átépítés alatt volt a beléptető rendszerük, ezért naponta csak egy turnus látogathatja az épületet. A Parlament előtt továbbhaladva elértünk egy kis parkocskát, ami tele volt emberekkel. Mindenki a parkban ülve fogyasztotta el az ebédjét, vagy éppen pihent egyet ebéd helyett. Nagyon megtetszett nekünk ez az életmód, ez a fajta lazaság, úgyhogy ezt mi is többször kipróbáltuk londoni tartózkodásunk alatt. A Temzében egyébként furcsa járműre lettünk figyelmesek, amellyel később még többször összefutottunk: egy kétéltű jármű volt, ami mind vízen, mind szárazföldön körbejárta Londont, turistákkal a fedélzetén.

Kis bámészkodás után a parkból átsétáltunk a Westminster apátsághoz, ahol jó páran álltak sorba, hogy bejussanak a belsejébe. Mi nem csatlakoztunk hozzájuk, inkább megnéztük a mellette álló St. Margaret kápolnát, ami szintén nagyon szép és kellemes hűvös is volt, ezen a szokatlanul forró londoni napon.

A kis hűsölés után átsétáltunk a Westminster hídon a Temze másik oldalára, majd ott a parton elhaladtunk a Dali múzeum előtt. Egy érdekes „Dali elefánt” csalogatta a látogatókat a múzeumba, és mivel ez megtetszett nekünk, ezért mi is betértünk megtekinteni azt. Nem csalódtunk, fantasztikus dolgokat láttunk. (belépő 12Ł) Tele volt a múzeum Dali jobbnál-jobb szobraival, grafikáival és könyvillusztrációival! Elbolyongtunk pár órát itt, majd folytattuk a városnézést London fő attrakciója felé, amit mi is ki akartunk próbálni, a London Eye felé. Ez egy hatalmas óriáskerék, amelynek kapszuláiból gyönyörű kilátás nyílik Londonra. Nappal és este is üzemel a kerék, szóval aki dupla élvezetet szeretne, az mehet kétszer is. Egyedül az ára az ami kicsit borsos, de egyszer élünk, ezt ki kell próbálni! (13Ł, 30 perc a móka) Nekünk ismét nagy szerencsénk volt, mert a 25 fős kapszulában csak 4-en voltunk, így aztán bőven volt hely arra, hogy megnézzük Londont madártávlatból. Fantasztikus élmény volt!

Az óriáskerekezés után beugrottunk egy játékterembe csak úgy kíváncsiságból szétnézni, hogy mik vannak. Találtunk pár érdekes játékot és jó pár fiatalt bent, de mi nem játszottunk, inkább tartogattunk a pénzünket a további napok élményeire.

London metrója is igen jól szervezett (napi jegy, csúcsidőn kívül 4,90Ł), csak látszik, hogy nincsenek felkészülve erre a kánikulára, ami itt tombol. Sehol nem volt légkondi, és egy 30 perces metrózásban rendesen le lehet izzadni. A London Eye kapszulái viszont kondicionáltak, hiszen télen-nyáron mennek, de most a kánikula miatt mindenhol plusz mobilklímákat állítottak be.

A közbiztonságra és a terrorelhárításra is nagyon ügyelnek a londoniak. A metrón és a vasútállomásokon 5 percenként bemondják, hogy ne hagyd őrizetlenül a csomagodat, mert eltávolítják azt, és a London Eye-on is minden menet után leellenőrzik a kabinokat detektorokkal.